Triple P

Triple P voorziet Thuiszorg Het Friese Land van een werkplek voor de toekomst.

De gehele ICT-backoffice en netwerkinfrastructuur van de zorg- en welzijnsorganisatie zijn vernieuwd.

Nieuwegein, Leeuwarden, 20 april 2022 – Triple P heeft de digitale werkplek van Thuiszorg Het Friese Land (THFL) vernieuwd. Hiermee is de bestaande samenwerking verder uitgebreid. Het project – dat gekenmerkt wordt door een ‘by the book-aanpak’ en een hoge mate van samenwerking – is inmiddels opgeleverd. Het resultaat? Een gebruiksvriendelijke digitale werkplek die voldoet aan de wensen van THFL en haar medewerkers.

THFL uit Leeuwarden helpt iedereen die thuis aangewezen is op hulp, verzorging en/of verpleging. De ruim tweeduizend bevlogen medewerkers bieden dag en nacht zorg in acht gemeenten in Noord- en Midden-Friesland. Het functioneren van de zorgverleners – die voornamelijk ambulant werken – is sterk afhankelijk van een gebruiksvriendelijke ‘werkplek’.

‘’De ICT-omgeving was op leeftijd en voldeed niet meer aan de eisen en wensen die onze medewerkers stellen aan hun digitale werkplek. Vernieuwing was noodzakelijk. Overal toegang tot het zorginformatiesysteem, maar ook communicatie in groepsverband, is cruciaal voor het optimaal kunnen verlenen van kwalitatieve zorg. Samen met Triple P is een toekomstbestendige werkplek gerealiseerd die voldoet aan onze wensen. De succesvolle oplevering is een resultaat van ons langdurige partnerschap.’’, zegt Wim Faber, algemeen directeur van THFL.

Maarten Roos, customer success manager van Triple P: ‘’Wij zijn er bijzonder trots op dat wij THFL als duurzame partner nóg beter kunnen ondersteunen. Dat THFL tevreden is over de kwaliteit van onze dienstverlening doet ons goed. Wij kunnen op deze manier een indirecte bijdrage leveren aan de kwaliteit van de zorg in de omgeving. Daarom spelen degelijkheid, duurzaamheid en veiligheid bij dit soort projecten een belangrijke rol. Vandaar ook de zorgvuldige keuze voor technieken zoals IGEL OS, Citrix Cloud en Microsoft 365.''

‘’Het was al snel duidelijk dat het een complex en omvangrijk project zou worden met de nodige onzekerheden en risico’s. In samenspraak met THFL hebben we derhalve gekozen voor een gefaseerde ‘by-the-book-aanpak’. In eerste instantie is een overkoepelend high-level design gemaakt, gevolgd door een low-level design voor het fundament en diverse deelontwerpen ter realisatie van de verschillende fases.’’, zegt Erik Zwanenberg, consultant van Triple P, tot slot over het project.''

Triple P is sinds 2006 trusted partner van THFL. Medio 2019 heeft de thuiszorgorganisatie de opdracht gegeven om een roadmap voor het – in januari 2022 opgeleverde – project op te stellen. De ICT-dienstverlener blijft THFL ondersteunen op basis van monitorings- en supportdiensten. Omdat de techniek niet stilstaat, zijn beide partijen continu met elkaar in gesprek over de toekomst.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem gerust zelf contact met ons op of laat uw gegevens achter. Één van onze specialisten neemt graag vrijblijvend alle mogelijkheden met u door.

info@triple-p.nl

+31 (0)88 033 2500