Triple P

Is cyber crime preventie wel echt zo duur?

Het korte antwoord: nee, gehackt worden, dat is pas duur.

Cyber crime stopt niet, ook niet wanneer bedrijven zich voornamelijk focussen op hun strategieaanpassingen rondom COVID-19. Toch lijken niet alle bedrijven zich bewust van de risico’s die zij potentieel lopen.

"Gehackt worden, dat is pas duur"

Toch heeft elke organisatie een reden die relevant kan zijn voor hackers om een aanval te plegen. Denk aan de diefstal van klantgegevens uit een CRM-systeem, het stilleggen van een bedrijf door middel van ransomware of het verkrijgen van concurrentiegevoelig materiaal. De kosten hiervan zijn vaak een veelvoud van de kosten die anders gemaakt hadden geworden om de hack te voorkomen, een stuk duurder dus dan preventief te handelen.

Binnen cyber security zijn er veel diverse mogelijkheden op preventief, detectief of reactief gebied. Toch is voorkomen altijd beter dan genezen, daarom moet je er alles aan doen om te zorgen dat je niet reactief hoeft te handelen. Voorbeelden van preventieve of detectieve methoden zijn dan ook network security monitoring, pentesting of het (laten) uitvoeren van een compleet cyber security assessment. Er zijn dus genoeg mogelijkheden, al heeft elke methode uiteraard zijn bijbehorende kwaliteitsniveau en kosten. Toch zal elk bedrijf moeten afwegen of de kosten voor elke methode gerechtvaardigd zijn als zij het risico en met name de gevolgen van een hack in acht nemen. Geen enkele cyber security partij kan een garantie afgeven dat hun klanten niet gehackt zullen worden, maar je kan wel veel voorkomen. Zie de besteding dan ook niet als kosten, maar als uitgave een “verzekering” voor alle hacks die voorkomen kunnen worden.

Ook op een toegankelijke manier kennismaken met preventiemethodes van cyber security? Hiermee scannen we web vulnerabilities als klantportalen, WordPress-omgevingen en online CMS-systemen en verkrijg jij direct inzicht in potentiële threats.

Kom in actie

Wacht niet tot het te laat is, vergroot de cyber security van jouw organisatie. Neem contact op met Mitch Post via +31 (0) 68 328 0775 of vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Cookies on Triple P
We and third-parties use cookies on our website. We use cookies for statistical, preferences and marketing purposes. Google Analytics cookies are anonymized. Your preference can be changed by clicking 'Change options'. By clicking 'Accept' you accept the use of all cookies as described in our privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.