Triple P

GT Connect stopt, wat nu?

Het GT Connect-traject duurt voort en staat tegelijkertijd op losse schroeven. Het gevolg is dat organisaties de huidige telefonie/communicatie-omgeving onverwacht langer in stand moeten houden. Nu GT Connect zelfs tot een gehele stop is gekomen is de algehele voortgang van een effectieve organisatiecontinuïteit mogelijk in gevaar omdat er enkele organisaties nog op verouderde omgevingen zijn verdergegaan in afwachting op GT Connect.

De wensen van de organisatie kunnen uiteraard verschillen. Dat maakt tegelijkertijd ook dat er verschillende vragen zijn over de weg naar een (ver)nieuw(d)e omgeving.

Op de vraag: “Hoe nu verder?” is geen eenduidig antwoord. Wanneer de urgentie binnen de organisatie al duidelijk is, kunnen wij helpen met het implementeren van een oplossing. Wanneer de situatie niet geheel duidelijk is, kan Triple P helpen door middel van een technisch plus functioneel assessment. In dit assessment kan Triple P onderzoek doen naar de risico’s van de huidige omgeving, de beschikbare functionaliteiten, de inrichting én gebruikers. Hierna kan een advies geformuleerd worden over:

  • De staat van de omgeving en de bijbehorende risicoanalyse.
  • De actuele functionaliteit en inrichting met verbeteradviezen.
  • Het werkelijk gebruik van het systeem en de bijbehorende data.

 

Technische inrichting

De technische inrichting kan verouderd zijn. Triple P kan, afhankelijk van de wens om deze omgeving toch operationeel te houden of niet, hierover adviseren en tot actie overgaan. Enkele mogelijkheden hiervoor zijn;

  • Bestaande omgeving operationeel houden.
  • Bestaande omgeving overnemen en, indien gewenst, overbrengen naar een private cloud structuur met bijbehorend kostenmodel.
  • Een compleet nieuw high-end communicatie-omgeving, bijvoorbeeld door middel van Coalibri.

Functionele inrichting

Met name op het gebied van communicatie is er veel veranderd afgelopen jaren, zo is het gebruik van Microsoft Teams de afgelopen periode explosief gestegen. De gebruiker dwingt zo een andere methode af. Andere mogelijkheden op het gebied van functionele inrichting kunnen zijn:

  • Mogelijkheid tot toevoeging chat, WhatsApp en e-mail naast bellen telefonie in het klant contactcenter.
  •  Integratie van bijvoorbeeld Microsoft Teams met Mitel MiCollab of Cisco WebEx.

Integratie en acceptatie

Triple P kan helpen met een compleet nieuw communicatieplatform, maar minstens net zo belangrijk is de acceptatie van nieuwe toepassingen onder het personeel van de organisatie. Triple P biedt een mogelijkheid tot het geven van trainingen voor een optimale gebruikersadoptie. Hiermee wordt de acceptatie én efficiëntie bevorderd, wat uiteindelijk het organisatieresultaat bevordert.

Triple P heeft een gespecialiseerde kennis in samenwerking- en communicatietoepassingen. We hebben dus voor elk vraagstuk op het gebied van implementatie van samenwerking- of communicatietoepassingen een antwoord.

Kom in actie:

Veel organisaties in de publieke sector maken al gebruik van onze diensten. Graag vertellen we wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Meer weten? Greg l'Ami, accountmanager publieke sector kan er alles over vertellen via 06 558 331 93 of vul bijgaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.