Bellen via Teams, meer AI en betere security: dit zijn de zakelijke telefonietrends in 2023

Triple P - Zakelijke telefonie pagina - header
herobackground.png
Home > Kennisbank >

Bellen via Teams, meer AI en betere security: dit zijn de zakelijke telefonietrends in 2023

Bellen via Teams, meer AI en betere security: dit zijn de zakelijke telefonietrends in 2023

Steeds meer organisaties ontdekken bellen via internet, ook relatief kleine bedrijven. Een lagere telefoonrekening is allang niet meer de belangrijkste reden. Het gaat vooral om optimale bereikbaarheid. Natuurlijk wil je ook efficiënt en professioneel communiceren met klanten en collega’s. Het liefst vanuit een centrale omgeving, waar je niet alleen belt, maar ook mailt, chat en alle klantendata bijhoudt. Er zijn elk jaar weer nieuwe ontwikkelingen in zakelijke telefonie. Daarom zetten we in deze blog de belangrijkste van 2023 voor je op een rij.

1. De smartphone is alles

Er zijn inmiddels meer smartphones op aarde dan mensen. In de zakelijke wereld zijn de meeste traditionele vaste kantoortoestellen ook al vervangen door het mobiel tenzij-principe. Maar hoe blijf je dan als organisatie op dezelfde manier bereikbaar? Met een vast is mobiel oplossing, verdwijnt het verschil tussen het vaste en mobiele toestel en ben je als organisatie optimaal bereikbaar. Je belt altijd met je zakelijke nummer en je mist geen gesprekken meer, doordat je vooraf instelt wie de telefoon opneemt als je even niet beschikbaar bent.

2. Bellen via Microsoft Teams

Hybride werken is al even de nieuwe norm. Met tools voor videobellen zoals Microsoft Teams, is het gelukkig geen probleem om mensen op kantoor, onderweg en thuis met elkaar te verbinden. Veel organisaties gebruiken Teams al. Daarmee deel je eenvoudig je scherm, kun je chatten en bestanden uitwisselen in één omgeving. Maar wist je dat je ook kunt bellen met Microsoft Teams? Het aantal gebruikers verdubbelde vorig jaar wereldwijd en het einde van die groei is nog niet in zicht. Richt het platform in zoals jij wilt: bel naar buiten met je eigen nummer, dat van de zaak of met een groepsnummer. 

3. Meer Artificial Intelligence

Artificial Intelligence is allang geen toekomstmuziek meer. Belt een klant jouw bedrijf, dan kan een chatbot alvast vragen waarover iemand belt. Jouw medewerkers kunnen zo sneller helpen. AI routeert ook zelfstandig telefoontjes binnen jouw organisatie. Dat draagt bij aan kortere wachttijden en klanttevredenheid. Medewerkers houden tijd over om aan andere dingen te besteden. Recente AI toevoegingen hebben te maken met het onderdrukken van achtergrondgeluid en het verbeteren van geluidskwaliteit, bijvoorbeeld door echo te verminderen.

4. Meer inzichten halen uit data

Cloudtelefonie levert je veel data op. Bijvoorbeeld over hoe vaak medewerkers bepaalde klanten bellen, hoe lang ze bellen, en hoe lang klanten in de wacht staan. Daar kun je waardevolle inzichten uithalen. Je ziet bijvoorbeeld waar meer capaciteit nodig is om klantervaringen te verbeteren. Slimme tools presenteren alles wat je wilt weten op een overzichtelijk dasboard. Die informatie kun je ook gebruiken om processen efficiënter te laten verlopen en te automatiseren. Koppel je telefonie-omgeving aan klantinformatie uit andere bronnen (zoals je CRM), dan krijg je een 360 graden klantbeeld. Een klantcontactcentrum tilt jouw dienstverlening naar een hoger niveau.

5. Betere beveiliging

Bij het gebruik van een zakelijke telefonie oplossing bestaat de kans dat je gehackt wordt. 
Honderd procent veiligheid bestaat niet. Wel kun je risico’s en eventuele impact zoveel mogelijk beperken. Bijvoorbeeld door basismaatregelen door te voeren, zoals multifactor-authenticatie. Kies je oplossingen van vooraanstaande partijen, dan weet je dat ze alles doen om die veilig te houden. Wil je zeker zijn dat data binnen jouw organisatie blijft, kies dan zakelijke telefonie uit de private cloud. Overweeg ook een dienst als endpoint monitoring. Daarmee blijven apparaten ook veilig als ze even niet aan jouw bedrijfsnetwerk zijn gekoppeld. Hoe veilig is jouw omgeving?


Zakelijk bellen is dus volop in beweging. Door welke trend laat jij je keuze bepalen? Wat is de impact van je keuze? Flexibiliteit is een groot voordeel. Zet functionaliteiten aan- en uit wanneer je maar wilt. Voeg eenvoudig gebruikers toe en betaal alleen voor gebruik. De juiste zakelijke telefonie oplossing verbetert de bereikbaarheid van je organisatie, zorgt voor een professionele uitstraling en tevreden medewerkers. En tevreden medewerkers, betekent tevreden klanten. Zakelijke telefonie helpt jou om bedrijfsresultaten te verbeteren.

Wil je meer weten over zakelijke telefonie, vast-mobiel integraties en bellen via Microsoft Teams? Neem dan gerust contact met ons op. Samen realiseren we een betere bereikbaarheid. People Perform best as Partners.

BEL OF MAIL
ONS GERUST.

Jij hebt vragen, wij hebben de antwoorden. Wij zijn er om je te helpen.

formbackground.png
Triple P - Logo2

Contact

Nevelgaarde 60  
3436 ZZ Nieuwegein  
 
T: +31 (0)88 033 2500  
E: info@triple-p.nl  

Volg ons op:

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

ISO-Certificeringen

InformationSecuritySys_ISOIEC27001 wit.png
QualitySystCert_ISO9001 wit.png

Copyright Triple P - 2024

|